Therese Lindgren har byggt upp sitt företag helt ensam och är en riktigt cool business-woman. I en intervju i podcaster We are Influencers berättar Therese att hon började sälja annonser och tjäna pengar på sin YouTube-kanal redan när hon bara hade femtusen visningar i veckan. Hon har en bakgrund som säljare och är nästan färdigutbildad systemtekniker.
– Jag har jättebra självförtroende, men dålig självkänsla. Jag kan lätt sälja in min kanal för jag vet att den är bäst i Sverige. Jag har inte flest visningar, men jag vet att jag är bäst, säger Therese i podden.
Våren 2015 sa hon upp sig från jobbet och började leva på sin YouTube-kanal, där hon helt själv säljer in sina samarbeten med olika företag.
– Jag träffar så många bloggare, Youtubers och influensers som har managers, som låter någon annan sälja och ta 20 procent av deras pengar. Jag skulle inte klara det, särskilt inte om det är en man som ska sitta och ta de där besluten. Jag klarar inte tanken på att någon annan ska ta mina pengar och särskilt inte en man. Gud vad hemskt sagt, säger Therese.

Therese berättar att hon tjänar mycket pengar på sina teknik-samarbeten på kanalen.
Läs också: Allt du behöver veta om Therese Lindgrens bok
Idag har hennes videos visats över 200 miljoner gånger och var tredje video brukar vara ett samarbete med ett företag.
Så vad tar då Therese för ett samarbete? I intervjun berättar hon att hennes senaste samarbete är sju minuter långt och för det tar hon 150 000 kronor. När hon gör kortare samarbeten blir summan såklart lägre, men hon har ett lägsta pris som hon inte går under.
– Om jag bara visar upp en outfit snabbt så tar jag 40 000, för det tar ju bara en minut.
Therese avslutar med att säga att hon privat inte känner sig särskilt rik, men att hennes företag däremot går ”jävligt” bra.
Läs också:
Guide: så blir du känd på YouTube
10 YouTubers och deras look-a-likes
Här kan du köpa Therese Lindgrens bok
Foto: Ola Axman, YouTube.com