Det har numera blivit som en rutin att du kollar Instagram, Snapchat och kanske Facebook. Men hur mycket tid lägger du egentligen på att sitta och scrolla i sociala medier? Det kan du snart få reda på.
Läs mer: Så tittar du på någons Instagram-story utan att det syns
Sajten Techcrunch har i Instagrams kod upptäckt att det kommer en funktion som heter ”Usage insights” alltså användarinformation. Den nya funktionen har också bekräftats av en av cheferna på Instagram, Kevin Systrom. På Twitter skriver han att funktionen är till för att användarna själva ska kunna se hur mycket tid de spenderar på appen.
We're building tools that will help the IG community know more about the time they spend on Instagram – any time should be positive and intentional.
— Kevin Systrom (@kevin) May 16, 2018
Det är ännu inte klart när funktionen kommer att lanseras men den stora frågan är om vi vill veta hur mycket tid vi faktiskt lägger på Instagram?
Läs mer:
Här är kontona du borde följa på Instagram för att lära dig älska din kropp
Nu kan du spara ner dina bilder från Instagram – så gör du
Tre Instagram-hacks du måste ha koll på
Foto: IBL