Har du någonsin scrollat igenom ditt flöde och känt att alla andras liv är mycket mer intressant än ditt? Eller känt att du inte är tillräckligt bra? Ja, visst känner vi alla igen oss? Exakt det vill Monki belysa med senaste kollektionen ”All the feels”.
I hopp om att öka medvetenheten om sociala mediers effekter på ungas mentala hälsa, släpper de hoodies, halsdukar och hattar med texterna ”bad day” och ”good day”, ”extrovert” och ”introvert” samt ”worrier” och ”worrior”. Tanken är att du ska kunna byta ut texten beroende på dagsform.

– Att engagera sig för ungdomar är kärnan i allt vi gör här på Monki. Jag är väldigt stolt över att vi aktivt deltar i diskussionen kring psykisk ohälsa, säger Jennie Dahlin Hansson, VD på Monki.
Inför kampanjen har de samarbetat med Mental Health Europe och en del av intäkterna från försäljningen går till organisationens arbete kring psykisk ohälsa.
Kampanjen frontas av tre influencers som själva är talespersoner för psykisk ohälsa och ofta talar om detta i sina egna kanaler – Elyse Fox, John Yuyi och Emily Bador.
Kollektionen finns tillgänglig i butik och online redan nu. Spana in alla plagg nedan!
Läs mer: 19 fina smycken med venussymbolen – här hittar du dem

Rosa hoodie med olika texter. Läs mer här. (länk till Apprl)

Grön hoodie med olika texter. Läs mer här. (länk till Apprl)

Brun hoodie med olika texter. Läs mer här. (länk till Apprl)

Rosa halsduk till vintern 2018. Läs mer här. (länk till Apprl)

Grön halsduk till vintern 2018. Läs mer här. (länk till Apprl)

Brun halsduk till vintern 2018. Läs mer här. (länk till Apprl)

Rosa fiskehatt i manchester. Läs mer här. (länk till Apprl)

Grön fiskehatt i manchester. Läs mer här. (länk till Apprl)

Brun fiskehatt i manchester. Läs mer här. (länk till Apprl)
Läs mer:
19 fina smycken med venussymbolen – här hittar du dem
13 mysiga teddyjackor att ta på sig när det är kallt ute
20 roliga jultröjor till vintern 2018
Foto: Monki