Calvin Kleins logotyp har gjort storstilad comeback de senaste åren. Flera kända namn som Kendall Jenner och Justin Bieber har gjort reklam för märket (reklamlänk från Apprl) och i och med den rådande logotrenden har modehuset seglat upp i topp bland varumärken som vi helst skyltar med. Men nu byter Calvin Klein ut loggan som pryder bland annat deras populära underkläder. (reklamlänk från Apprl)
Läs också: Vårens trendigaste jeans – här köper du dem
Sent i går presenterade Calvin Klein själva sin nya logga på Instagram. ”En återgång av själva grundkänslan”, skriver modehuset i texten och förklarar att art directorn Peter Saville ligger bakom förnyelsen. Huruvida den nya loggan kommer att användas på märkets klassiska underkläder (reklamlänk från Apprl) och tröjor är ännu oklart – men vi kan bara hoppas på att de reas ut om sortimentet ska ändras.
Läs också: Sno stilen av Kendall Jenner
Det är oklart om modehusets klassiska plagg (reklamlänk från Apprl) kommer att förnyas med den nya loggan.
Artikel från CHIC.se
Läs även:
Girl power-tröjorna du garanterat vill ha
Vårens snyggaste bomberjackor
10 trendiga skor till våren – i butik redan nu
Foto: Calvin Klein