Annons

Annons

Budgetkedja lanserar bikinikampanj – helt oretuscherad



Nu har den amerikanska kedjan Target släppt en bikinikampanj inför sommaren. Det bästa med kampanjen är att den är helt oretuscherad.

Sommaren är snart här och bikinisäsongen likaså. Och inför varmare väder släpper amerikanska Target en kampanj för badmode där helt oretuscherade modeller står i fokus.

Fyra modeller tar plats i kampanjen och visar upp sina naturliga kurvor, födelsemärken och bristningar – som i vanliga fall klassas som ”skönhetsfel” och photoshopas bort i bikinisammanhang.

Annons

– Det var viktigt för oss att fånga deras sanna skönhet, helt utan filter, säger märkets talesperson Jessica Carlson om kampanjen.

Kedjan visar upp en oretuscherad kampanj.

Kedjan uppger att deras syfte är att visa att alla kroppar är normala, och vackra, oavsett om de är storlek 32 eller 58. Tidigare gjorde Aerie en liknande kampanj som resulterade i att märket ökade sin försäljning markant. Även svenska Monki har dragit sitt strå till stacken för att bredda rådande kroppsideal i reklamsyfte.

Se alla bilder från kampanjen i bildspelet här nedanför!

5
Visa bildspel

/
...
Visa mer

Läs mer:
10 steg till att älska din kropp
Badmode 2017: 16 trendiga bikinis att bära i sommar
Bästa tipset för att snabbare välja kläder på morgonen

Artikel från: Chic.se

Foto: Target

Annons
Annons


Annons



Laddar