Annons

Annons

Sov längre på morgonen (med fem enkla knep)



Hej sov morgon! Med fem enkla knep kan du ställa klockan senare och sova längre. Ja tack!

1. Fixa håret dagen innan
Någonting som kan ta tid på morgonen är att fixa frisyren. Om du är en av de som brukar vilja locka eller platta håret, gör det på kvällen dagen innan. Du behöver du bara fixa till det sista på morgonen och inte börja från grunden.

2. Planera outfiten
Det är dags att säga hej då till velandet av kläder på morgonen. Om du bestämmer outfit redan dagen innan och lägger fram det du måste ha med dig slipper du onödigt tänkande som vi vet att du gärna skjuter på.

3. Tänk: multitasking
Kan du sminka dig medan du högt för dig själv går igenom dagens prov eller glosor? Eller fixa håret medan du väntar på att äggen ska bli klara? All dötid på morgonen ska bort.

Kändisarna tipsar: Det hade jag velat säga till mitt 15-åriga jag

4. Förbered frukosten
Varför inte bre smörgåsarna dagen innan och lägga in dem i en påse i kylen? Eller koka ägget dagen innan och skiva upp grönsakerna du vill ha på smörgåsen? Förbered frukosten så mycket du kan kvällen innan.

5. Korta resvägen
Tar du verkligen den snabbaste vägen till skolan? Oavsett vilket färdmedel du tar till skolan kan det vara värt att se om du inte kan ta dig dit lite snabbare. Om du går, testa att cykla. Om du åker buss, hoppar du verkligen på och av bussen på närmaste ställen?

Psst!
Hoppa INTE över frukosten

Tyvärr så är det frukosten som folk ofta hoppar över under en stressig morgon, men det är det sista du ska göra. Frukost ger dig både energi, vitaminer och ser till att din kropp mår bra. Eftersom ditt blodsocker är lågt efter en natts sömn minskar frukosten även risken att drabbas av diabetes samt ökar din koncentrationsförmåga på förmiddagen.

Läs också:
Tips: Så lindrar du mensvärk
FRIDA-Sara ryter ifrån: Sluta stirra på min kropp
Krönika: Bra betyg gör dig inte till en bättre människa

Foto: Instagram


Annons

Annons



Laddar