Annons

Annons

Så vill Snapchat visa reklam – beroende på vad du snapar



Annons


Snapchat jobbar på en ny funktion där du kan få reklam baserat på vad du snapar.

Snapchat har en idé om en ny funktion där de ska kunna känna igen dina bilder, och utifrån det ge dig reklam baserat på vad bilden föreställer. Låter det konstigt? Ja, lite krångligt är det.

snapchat

Till exempel, skriver M3, att en Empire State Building i New York är en av USA:s mest fotograferade byggnader. Snapchats idé är att när du fotar byggnaden scannar de av bilden och känner igen Empire State Building, och ger dig förslag på filter som passar byggnaden – till exempel ett med King Kong.

Men reklamfunktionen gäller inte bara kända platser och byggnader. Den ska även fungera genom platstjänster. Om du till exempel snapar en bild på en kaffekopp ska appen känna av vart i världen du befinner dig, och ge dig reklam om caféer eller erbjudanden som handlar om just kaffe.

Ännu är det oklart när eller om reklamfunktionen kommer att lanseras, men Snapchat har ett patent som gör att de har ensamrätt på den.

Vad tycker du om reklam på Snapchat?

Missa inte:
Lista: Här är kändisarnas privata Snapchat-konton
12 problem du upplever på Snapchat varje dag
Hela listan: Det betyder ALLA emojis på Snapchat

Foto: IBL


Annons

Annons



Laddar