FRIDAs forum
5 svar
Jobb till 15 åring?
7 jan 02:20
Att tjäna lite extra pengar hade inte varit helt fel utöver månadspengen. Dock svårt med tanke på min ålder :C
Har ni några tips på vad jag och eventuellt andra 15 åringar kan göra för att tjäna en liten extra slant i plånboken?
Tack på förhand / Dahlie
7 jan 06:15
Om dina föräldrar eller någon släkting har pengar så kan du ju fråga om du kan göra saker för mindre summor.

Annars kan du erbjuda folk att gå ut med deras hundar (sätt upp en lapp eller en annons på internet). Tänkte skriva barnvakt också, men vet inte hur många familjer som lämnar sina barn med en 15-åring, hehe. Det är ju inget superenkelt jobb. Men det KAN ju funka. Kanske om du känner familjen?

Annars kan du ju bara vänta ett år. Då finns det tusentals nya möjligheter. Mcdonalds och burger king anställer 16+ (Tror till och med dom anställer 15+ om man går på gymnasiet) och det är faktiskt bättre än inget.

Vissa kommuner låter folk sommarjobba från 15 års ålder. Kolla upp det.

Vissa caféer kanske kan tänka sig att ta emot 15-åringar.

Nu har du fått massa tips. Ring runt och fråga! har du praktiserat någonstans under nian? När jag praktiserade på ICA i nian så gick jag tillbaka till butiken och frågade om jag fick jobba extra där på kvällar och helger. Fick fylla i en lapp och så hade jag helt plötsligt ett jobb.
7 jan 06:15
Nu fick du en jävla massa tips. Det FINNS jobb för 15-åringar, alltså.
7 jan 12:16
när jag var 15 så undervisade jag lågstadiebarn i gymnastik och friidrott, man behöver inte vara bra på något av det eftersom de är så små så är det mest på lek. man tjänar inte jättebra direkt men några tusenlappar fick jag allt ihop på ett år.

har även varit ledare på ridläger, där måste man ju dock veta vad man håller på med så rider man inte / inte har några kontakter är det rätt svårt även om det finns mycket jobb som det.

sen vet jag många som delat ut reklam också, skitlön men bättre än inget.
9 jan 00:09
15 åringar får för dåligt betalt. Det är inte värt det..
9 jan 05:03
^
Det beror ju på vilken livssituation man har..? När jag var 13-15 så jobbade jag röven av mig för att betala min egen mat och mina egna kläder, trots skitlön.

Sedan om man bara vill tjäna lite extra pengar så skadar det inte att bara försöka. Är det för jobbigt så hoppar man helt enkelt av.
FRIDAmedlem
Användarnamn
Lösenord
Bli FRIDAmedlem nu! »
Kan du inte logga in eller glömt lösenordet? »
Kändisar
5SOS om Sverigevistelsen
Kändisar
1D skriver låtar med Good Charlotte