FRIDAs forum
12 svar
underviktig?
3 aug 02:04
Jag hör hela tiden folk säga att jag "borde gå upp i vikt". Jag äter mycket och lagom hälsosamt (bryr mig inte riktigt vad jag stoppar i mig) jag är ca 168cm och väger ca 50 kg. Jag lyssnar inte på vad folk säger för det är ju så att jag har en väldigt snabb ämnesomsättning och kan inte hjälpa detta. Min fråga är nu: är det farligt att vara ca 2.5 kg underviktig? (enligt bmi) Jag har alltid tänkt att det farliga började vid 10-20 kg under/övervikt men är det verkligen så?. Bara nyfiken vad ni tycker om saken.
3 aug 05:34
Jag tror inte det är farligt.
Så länge du äter och motionerar bra ser jag ingen orsak att ändra på det bara för viktens skull. Känn efter, hur mår du? Blir du lätt sjuk, har svårt att sova, känner dig svag? Det kan bero på undervikt. Om du mår bra så är det nog bara helt enkelt meningen att du ska väga så där.
3 aug 12:44
Ett par kilos undervikt/övervikt är ingen fara.
3 aug 12:51
nej det är inte farligt om du känner dig frisk
3 aug 12:59
Det är detta som skrämmer mig, att vuxna människor har denna synen på människor (se kommentarerna). Jag tycker många ungdomar idag har kommit mycket längre i sitt tänkande men jag har alltid sett upp till vuxna människor typ, att dem vet bäst men nej så är det verkligen inte längre.... Jag tycker tjejerna på bilden ser fullt hälsosamma ut.
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
5 aug 14:48
tycker man ska inse att det inte finns något som är "rätt" en hälsosam kropp kan se ut på så många olika sätt. folk är för fixerade vid vikt och storlekar än vad som är bra för kroppen.
5 aug 21:06
Det låter lite smalt kanske men det är självklart ingen fara.
7 aug 22:20
om du äter hälsosamt och tränar så har du en normalvikt!! :)
7 aug 23:56
Jag är 1,65 och väger 46 så det är nog jag som ska oroa mig i så fall ;)
12 aug 16:58
bmi funkar inte när man inte är "fullvuxen" eller vad man säger. Du lär ju förmodligen gå upp i vikt sen
FRIDAmedlem
Användarnamn
Lösenord
Bli FRIDAmedlem nu! »
Kan du inte logga in eller glömt lösenordet? »
Kändisar
Hallå där, Ulrik!
I höst kommer du att kunna följa Ulrik Munther i hans egen webbserie Big in Japan på SVT Play... Läs vidare »
Mode & Skönhet
Sticka din egen 1D-mössa!
I FRIDA nr 25 nu får du en enkel beskrivning på hur du stickar din egen One Direction-mössa. En utfö... Läs vidare »