FRIDAs forum
25 svar
Jag börjar ihögstadiet jag viill inte bli mobbad va ska jag gö?
15 jul 15:14
ÅÅÅH, vad ska jag göra? jag börjar i högstadiet och jag känner bara några från min gamla skola. Vad ska jag göra, jag vill inte bli mobbad :((((( finns det något speciellt man ska tänka på när man börjar i högstadiet?
15 jul 15:16
Att vara dig själv :)
15 jul 15:59
Även om man alltid ska vara sig själv så är det ju inte alltid det funkar som den bästa metoden för att "passa in" så som man själv vill. Om du tex är en väldigt blyg person så försök att istället vara lite mer framåt redan från början på den nya skolan. Det kommer garanterat göra det lättare för andra att ta kontakt med dig.
15 jul 16:30
Tack för alla svar :)
15 jul 20:51
Röka och visa så mycket hud som möjligt. Du får gärna hunnit ligga med över 7 killar. Ha vilda fester och var aktiv på fb. Då kommer allt gå galant på högstadiet. Btw så får du gärna prestera dåligt på prov. Det är accepterat.
15 jul 21:14
^
Jag hoppas att du skämtar eller är sarkatisk? :O
15 jul 21:21
supergrisen: Går på gymnasiet nu o fyller 18 i oktober och har aldrig rökt, haft vilda fester eller haft sex. Så känn dig inte påtvingad till något och våga tacka nej till cigaretter! har hört att rökare har dåligt självförtroende. O var bara dig själv, om de inte accepterar dig i din klass, byt klass isåfall för det gjorde jag och det har jag aldrig ångrat!
15 jul 23:28
"har hört att rökare har dåligt självförtroende"

hahaha jag dör. jag har rökt i ett antal år och jag har då inte dåligt självförtroende. med det sagt vill jag inte uppmuntra någon att börja röka, tyckte bara att det var en så korkad kommentar. visst kan folk som faller för grupptryck och börja röka pga det ha dåligt självförtroende, men jag tror inte att dåligt självförtroende är en generell egenskap för rökare.
16 jul 00:00
Le mycket och var trevlig mot alla de första dagarna. Även om det är någon som ser ut som en tönt, prata med den för då visar du de andra att du är snäll, social och trevlig. Se inte någon i klassen som "överlägsen", du är lika mycket värd som alla så försök att prata avslappnad oavsätt vem du pratar med. Undvik inte någon för att du tror att denne är för populär för dig.
Det kommer visa att du är säker i dig själv och att du inte låter dig tryckas ner. Om du känner dig underlägsen och visar det kommer det märkas och andra ser tillfälle att trycka ner dig eller köra med dig.

Mingla runt lite första veckan och bind dig inte vare sig med dem du känner sen innan eller någon ny som verkar snäll. Första intrycket är viktigt men kan vara missvisande så vänta någon vecka innan du väljer ditt "gäng".

Även om detta låter ytligt kan det också vara bra att se bra ut den första veckan. Planera vad du ska ha på dig och vakna någon timme tidigare på morgonen så du kan fixa håret och så. Se inte för överfixad ut dock utan bara allmänt snygg. Lycka till :D
16 jul 01:20
Måste hålla med Mandisa lite. Jag är också 18, men har aldrig heller rökt. Vad är poängen att ens börja när man redan vet att det är ett farligt beroende? I min åsikt så är det bara patetiskt, vilka orsaker man nu än har till att börja. Visst finns det ungdomar som röker bara för att de har dåligt självförtroende och vill "passa in". Jag har själv träffat några. Tack och lov att jag inte är kompis med dem länre.
FRIDAmedlem
Användarnamn
Lösenord
Bli FRIDAmedlem nu! »
Kan du inte logga in eller glömt lösenordet? »
Kändisar
2013:s hetaste it-girls!

En del får konsertlokaler att koka, andra startar trender som vardagssyssla. Vad som kännetecknar ... Läs vidare »
Övrigt
Vi behöver dig!
Gå med i FRIDAs läsarpanel nu! Eftersom vi älskar dig och vill göra en tidning som du älskar tänker ... Läs vidare »